
Of je nu een bedrijf hebt die regelmatig wil communiceren naar klanten, potentiële klanten of medewerkers, of je bent verantwoordelijke voor een belangenorganisatie, een eigen corporate magazine is altijd een goed idee. In de tijden van veel digitale communicatie, kan digitale communicatie ook vluchtig zijn. En ja, een gedrukt eigen magazine van uit je merk, is een waardevol document dat je per post verstuurd naar je doelgroepen. Zo ook het Forward Magazine, dat 2x per jaar gepubliceerd wordt door Forward Belgium. FORWARD Belgium vertegenwoordigt al meer dan 100 jaar expediteurs, douanevertegenwoordigers en logistieke dienstverleners en vormt daarbij hét aanspreekpunt voor alles wat te maken heeft met expeditie, douane, transportorganisatie en logistiek.
Halfjaarlijks informeert Forward Belgium haar leden met een eigen corporate magazine, zowel in een Nederlandstalige als in een Engelstalige versie. KMOdynamoo zorgt voor de productieplanning, voor het verzorgen van interviews en journalistieke artikels en voor het verwerken van de aangeleverde artikels en de journalistieke redactie in het design. Nadat alles goedkeuring heeft, zorgt het KMOdynamoo team voor het drukken van de beide magazines en aanleveren van het drukwerk.
Journalistiek werk is copywriting met de juiste vraagstelling en met interviews die relevant zijn voor je doelgroep. KMOdynamoo zorgt hiervoor en interviewt de gewenste personen. Deze interviews worden uitgeschreven voor een “gedrukte vorm” in een print communicatie kanaal. Bepaalde artikels worden herschreven in een online versie voor de website. KMOdynamoo ontzorgt de directie van Forward Belgium in de productie van haar eigen magazine. Vlotte teksten binden de doelgroep aan de uitgave en iedereen kijkt uit naar de volgende publicatie. Zo heb je communicatie met regelmaat via een gedrukt communicatiemiddel.
Forward Belgium heeft een format en conceptdesign gekregen, dat als basis dient om de verschillende publicaties in uit te werken. Als het ware als een template wordt dit concept ontwikkeld, voor een efficiënte productie. Ook advertenties kunnen ontworpen worden binnen een briefing mits aanlevering van tekst en beeldmateriaal. Uiteraard super belangrijk dat de lay-out van het magazine ook passend is binnen de andere communicatiemiddelen zoals de website, de digitale nieuwsbrief, en corporate brochures of visuele presentaties voor events. KMOdynamoo zorgde hier voor een match tussen website en magazine, die inspirerend werkt ook op bedrijfs- & eventspresentaties. En de gedrukte versie krijgt een “online” verlenging door de lay-out in een ISSUU magazine aanvullend te publiceren. Zo maak je dit magazine eventueel via je website ook beschikbaar.
Van zodra je minstens 2x/jaar een gedrukte publicatie vormgeeft, met voldoende paginavolume, kan je spreken van een eigen magazine. Je kan uiteraard ook kiezen voor een gedrukte nieuwsbrief, mocht je graag met een volume van bijvoorbeeld 8 pagina’s werken. KMOdynamoo kan je passend adviseren en voorzien van een sterk concept. Van zodra dit op punt staat, kan het met regelmaat ingevuld worden. Van halfjaarlijks, naar per kwartaal of 2-maandelijks, je kiest gewoon wat passend, gewenst is voor jouw eigen merk.
Een gedrukt magazine stuur je via de post toe, mensen ontvangen met regelmaat via deze vorm graag informatie. Je hebt toch ook al corporate magazines gezien, waarvan je zegt, hé, dit zou voor ons ook goed zijn. Wel, KMOdynamoo kan dit voor je schrijven, designen en drukken. En de journalistiek ervaring krijg je erbij. Als vertrekt bij een goed overleg en een plan van aanpak, op basis van wat wensen en keuzes. Wat denk je? Goed idee?
Ook aan de slag voor een eigen corporate magazine? KMOdynamoo staat je bij, contacteer ons voor meer informatie. Eens je een sterk concept hebt, qua lay-out en qua inhoud, heb je een plan, om het met regelmaat te herhalen. Een prima manier om je klanten met regelmaat te informeren.