Hupsakee… Nog Een Succesvolle Stage!

Wauw, wat zijn we dankbaar voor de stages dit academiejaar! We genoten niet alleen van de talenten van Jens en Matthias, we konden de afgelopen periode ook rekenen op de skills van Jonas.

Wat? Nog een derde stagiair? Zeker! Want wij geloven in kansen geven aan jonge mensen. En niet alleen leren we deze studenten de kneepjes van het vak, ook wij leren heel wat van hen. Zo vinden we het ontzettend verfrissend dat Jonas onze pay off onder handen nam tijdens de covidcrisis en daar een fijne communicatiecampagne mee bouwde. Proef mee van zijn verhaal!

“Hoewel de coronacrisis ons allemaal goed liggen had, hebben we bij KMOdynamoo onze plan toch goed getrokken.”

Ik ben Jonas… aangenaam! Ik zit in het derde jaar van Multimedia & Communicatietechnologie op KdG en ik had de eer om mijn stage bij KMOdynamoo te doen. Voor bijna 4 maanden werd ik omgetoverd tot Digital Wizard van het bedrijf. En wat was dat een fijne ervaring!

KMOwatte?

In het begin van mijn werkperiode leerde ik het bedrijf kennen. Het zit vrij complex in elkaar, dus er waren vaak momenten waarop ik dacht “waaat?”. Maar je hebt dus ons contentmarketingbureau KMOdynamoo en dan heb je KMOinsider, wat een merk is van KMOdynamoo. KMOinsider is een magazine voor professionelen in de B2B-sector dat we maandelijks uitbrengen met interessante reportages en inzichten, en (ook belangrijk) advertenties! (Ahja, want wij zijn een marketingbureau) Maar  aan het magazine zelf heb ik als digitale kracht niet gewerkt, behalve natuurlijk bij het opmaken van een digitale nieuwsbrief om de artikels uit het magazine te promoten. KMOinsider is ook een nieuwswebsite, inhoudelijk van dezelfde aard als het magazine. Daarop kunnen onze klanten hun bedrijfsverhalen delen met de lezers van ons nieuws. Die verhalen delen we dan regelmatig op onze sociale media (vooral Facebook en LinkedIn) om een groter bereik te krijgen.

En wat deed ik?

Nu je een beter inzicht hebt van waar ons bedrijf zich mee bezighoudt, zal ik even vertellen waar IK me vooral mee bezighield. Voor mijn eerste opdracht moest ik posts voor de sociale media van verschillende bedrijven bedenken en van visuals voorzien (we onderhouden ook de sociale media van bepaalde klanten). Andere opdrachten die ik tijdens deze periode heb mogen doen zijn artikels online plaatsen, onze sociale media helpen onderhouden, veel GIFs, video’s, afbeeldingen, afscheidskaarten en PDF’s ontwerpen en ook gewoon meedenken over hoe we bepaalde dingen het best aanpakken. Ik ben iemand die graag veel afwisseling heeft, dus ik ben zeker voldaan!

Gezellig op kantoor

Hoewel ik zowat de helft van mijn stage in mijn kot heb doorgebracht, heb ik toch nog veel tijd op kantoor doorgebracht. En gelukkig, want de sfeer zit daar goed! Iedereen is vriendelijk, iedereen heeft z’n eigen taken, maar iedereen helpt elkaar ook. En misschien was het wel goed dat iedereen ging thuiswerken, want op kantoor is ’t niet zo goed voor je lijn. Heel veel traktaties! (Wel heel plezant natuurlijk!!!)

Nu mijn laatste 2 weken hier ingaan, kijk ik terug op deze periode met een glimlach. Ik heb me altijd een echt deel van het team gevoeld, ik heb veel bijgeleerd en goed gelachen! Daarom aan al mijn collega’s: een dikke merci en tot nog eens! 😉