Tim Building

Bouwen in vertrouwen

Tim Building, een bouwonderneming uit Lier, was tot 2018 een klein bedrijf met 5 werknemers. Vandaag, amper 3 jaar later, zijn ze uitgegroeid tot een 16-koppige onderneming.

Deze pijlsnelle groei hebben ze onder meer te danken aan de overname van bouwonderneming Faes in 2019. Om hun expansie te kunnen verderzetten, merkte Tim Building dat er nood was een sterkere online marketing. Laat dat nu precies de core business van KMOdynamoo zijn.

Online marketing | Social Media | Website

Challenge accepted

Tim Building wilde een volledige rebranding van hun huisstijl, waarbij de slogan ‘bouwen in vertrouwen’ meteen aan hen doet denken. De website was aan vernieuwing toe en kon best wat straffere inhoud gebruiken. De aanvulling van gerealiseerde projecten was daarbij een belangrijke sprong voorwaarts.
Daarnaast maakte Tim Building nog geen gebruik van sociale media, wat vandaag de dag onmisbaar is binnen iedere online marketingstrategie. De doelstellingen waren helder: de klant een duidelijker beeld geven over Tim Building en hun activiteiten, en waarom ze voor hen zouden moeten kiezen.

Onze aanpak

Met al die bakstenen in de maag is ons landje dik bezaaid met ambitieuze bouwondernemingen en aannemers. Hoe zorgen we ervoor dat Tim Building eruit springt?

  • We creëerden een nieuwe, responsieve website met een krachtige, hedendaagse uitstraling. De herwerkte huisstijl oogt professioneel en sluit naadloos aan bij hun aanpak en activiteiten.
  • De vindbaarheid van de website stond hoog op de prioriteitenlijst. Potentiële en bestaande klanten moeten eenvoudig hun weg vinden naar timbuilding.be.
  • We optimaliseerden de website om moeiteloos offertes aan te vragen, realisaties te bekijken en duidelijk hun partners weer te geven.

Bekijk timbuilding.be

  • Ook de social media van Tim Building namen we onder onze vleugels, waarbij we meteen de nieuwe huisstijl doortrokken. Wekelijks voorzien we nieuwe, relevante berichten op Instagram en LinkedIn.
  • Om enkele vacatures een duwtje in de rug te geven, lanceerden we een Facebook advertising campagne waarin ze werden uitgelicht.

Ontdek de sociale media van Tim Building:

Het resultaat

Tim Building’s visibiliteit is exponentieel gestegen. Door de aanwervingscampagne op sociale media liepen de sollicitaties vlot binnen. Klanten kunnen hen heel eenvoudig bereiken op de website en het aanvragen van offertes verloopt snel en efficiënt. Het voordeel van digitale marketing is dat alle inspanningen meetbaar en transparant zijn. Hierdoor kunnen we met zekerheid én trots zeggen dat ongeveer 80% van alle aanvragen nu via hun website gebeurt.

“De samenwerking met KMOdynamoo verliep fantastisch! Ik heb een heel fijn contact met Jonas over de sociale media en met Arn voor de artikels op onze nieuwspagina. Fanny leidt op haar beurt dan weer alles in goede banen. Tijdens de meeting begrijpen ze meteen de essentie van onze business. Ik kan er niets negatiefs over zeggen. Ik wil nog toevoegen dat ik een samenwerking met KMOdynamoo zeker aanraad. Bij KMOdynamoo zijn we geen nummertje in de rij maar worden we oprecht en persoonlijk behandeld.”

- Natasja de Brabander, Administratief assistent Tim Building.

Tim building website mockup.png
Socials Tim Building.png

Komt hier binnenkort ook een case over jouw project?

Graag!  >